torsdag 9 juli 2009

dagarna springer iväg

äldre folk säger att åren känns som månader när man blir "gammal". jag tror fan det kan stämma, veckorna går hur fort som helst. snart är det helg, igen, dock får det bli en ner trappning för mig. vila ut sig ordentligt och köra igång hårdkörning igen. inom en månad så har hockeyn dragit igång också (gåshud), längtar som bara den att få slänga några flippmackor och lägga några handledare i krysset. tråkigt att man inte får göra det till fippe längre, kanske om några år får man njuta av det, igen ;)

drygt 2 veckor så åker vi iväg till bulgarien också, kommer säkert att vara en jävligt bra resa. dock måste jag försöka ta det lugnt i princip hela resan. när vi landar i sverige igen så är jag på is nästa dag, kanske är värt att ta det lite lugnt. åtminstone slutet av veckan!

jag har ganska mycket att se fram emot, kan vara det som gör att veckorna springer iväg. bulgarien om några veckor, går på is efter resan sen bestämmer jag mig var jag ska flytta och lira. känns bra att stanna i sverige och lira, jag vet hur hockeyn är här och har "enklare" att jobba upp mig i divisionerna här i sverige. dock finns det ju en viss nyfikenhet i bakhuvudet som vill åka utomlands och testa på något nytt. men, men. innan juli månad måste jag bestämma mig var jag ska bo! nåja, jobbet flyter också på hur fint som helst, jobbar "10 timmar" 4 dagar i veckan. skönare än att jobba 8 timmar 5 dagar i veckan.

har varit otroligt trött i veckan, sovit varje dag efter jobbet och även sovit bra hela natten. inte hunnit göra mycket vid sidan av. är ledig imorgon vilket är skönt, då får man sova ut ordentligt för en gångs skull.

bokade precis biobiljett till mig och mackan, ska se brüno imorgon kväll 21:30, (har något att se fram emot åter igen). nu börjar inlägget bli lite väl långt, slänger in några bilder från helgen som jag lovade. dock några dagar för sent.


henkka njuter av en kycklingsallad,
perfekt dagenefter kick!


som rayala alltid har sagt: te ootte hienoja ihmisiä.
nu får man verkligen lov att säga det tillbaka!


teddan och sajjan smuttar lite champagne


jynt, babe, babe, seppä!


jani (seppä, tissiposki, master, kovakäsi) kenakkala
sen ph och jag..

kärlek & respekt /s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar