fredag 26 juni 2009

hell of a day

ja fyfan vilken dag, har precis tagit bort arbetsbyxorna (19.01). dagen började jävligt lugnt, satt på firman med min chef och drack kaffe. ingen annan jobbade idag, städade undan lite på firman sen körde jag chefen till arlanda. efter att jag släppt av honom for jag och käka med mackan, teddan och gänget. än så länge var dagen helt underbar!

sen.. ringer kari (farsans arbetspolare) och frågar ifall jag ska hämta upp dem från nynäshamn och köra dom till täby. farsan och han for på kryssning. visst fan kunde jag hämta, körde dit, tog 45 min var köer så inihelvete! plockade upp kari och hans fru och körde till täby, tog lite över 1h. köer så inihelvete igen! satt hos farsan i 1½h och kopplade av lite medans kari och farsan drack bira. skulle iväg och köra dem till värtahamnen med chefens chervolet suburban då bilen slocknade totalt efter 100m (55min tills färjan åker). alla som känner mig bra vet att jag inte är den personen som är stresstålig.. ingen förstod vad som hände, vi stog mitt i en korsning och kom bilar från alla håll. det fanns ström i bilen men ändå inte. nåja, biljäveln gick ju inte igång. fick knuffa bilen tillbaka (3ton) och sen ta farsans opel (40min tills färjan åker). som sagt var det köer så inihelvete så var ju helt säker på att dom missar den. alla svor i bilen och kari (105kg muskler) sa att om det hade varit hans bil hade han sparkat sönder hela bilen. självklart ska sånt där hända när man är lite stressad! tillbaka till själva grejen, kommer ut på E18, bilar överallt och alla blir ännu mer "uppspelta/stressade". gick ju inte att köra så fort heller med så mycket bilar i trafiken, men till slut så var vi på värtahamnen 15minuter innan färjan skulle åka. huhhu..

nåja, sen kom jag hem till solna (30min). hinner sätta mig vid datorn, så ringer bärgaren och säger att han är på väg till täby och hämta chefan (självklart måste han ha nycklarna). sätter mig i bilen och åker till täby och ger honom nycklarna och hjälper till honom med 3tons cheva i ca 30 min. sen körde jag hem fort som fan, som tur så var trafiken över!! fyyyyfaan. inte käkat något så nu ska jag äta och sen blir det nog någon film med en jävla massa godis osv!

hoppas ni har haft en bättre dag än mig. :)

kärlek & respekt /s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar